Wat gebeurt er als je liegt bij je eigen verklaring over je gezondheid als je je rijbewijs gaat halen?

Volgens mij komt niemand daar achter.

Toegevoegd na 2 dagen:
Ik ben in 2009 opgenomen geweest voor een psygose maar ik gebruik nu geen medicijnen meer en ben ook niet meer onder behandeling ik functioneer gewoon normaal. Waarom zou ik dan ja invullen? Het kost mij alleen maar extra geld en tijd om me te laten keuren terwijl ik toch wel goedgekeurd word.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zal ik wel doen!! Ook voor je veiligheid!!

Antwoorden (3)

Moet je niet doen. Kan altijd iemand achter komen en dan zit je echt in de puree.

Gaat het over medicatie voor ADHD? Of over behandeling door psychiaters?

Stel dat je een ongeluk veroorzaakt en de tegenpartij wil dat op jouw verzekering verhalen. Dan wordt er een onderzoek gestart. Als er dan dingen boven water komen waarover je gelogen hebt, dan gaat jou dat veel eurootjes kosten...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je dan betrokken raakt bij een ongeluk(je) krijg jij de schuld en ben je niet verzekerd. Kun je zelf alles betalen. Kans zit erin dat je dan op n zwarte lijst komt waardoor verzekeren erg moeilijk wordt. Om nog maar te zwijgen over justitiele gevolgen. Boete, strafblad, gevang? Da's dan aan de rechter.

Daarnaast breng je anderen in gevaar door op de weg te gaan terwijl je day misschien niet mag.
Wil je dat risico echt nemen?

Misschien rij je wel iemand een rolstoel in. Misschien mij wel!
Wees gewoon eerlijk. Keuringen zijn er niet voor nix...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zou niet verstandig zijn! Natuurlijk komt niemand er achter dat je liegt totdat er iets gebeurt. Dan heb je echt problemen. Geen enkele verzekering zal jouw schade verhalen en je bent ook nog eens strafbaar. Het is hetzelfde als rijden onder invloed. Je haalt het toch ook niet in je hoofd om dronken achter het stuur te kruipen.
Dat je dan zelf schade oploopt (materieel of lichamelijk) vind ik nog tot daar aan toe, maar schade aan een ander wil je toch niet op je geweten hebben.
De verklaring is er niet voor niets. Deze is niet bedacht om mensen te pesten. Denk goed na voordat je gaat liegen.